Shopping Cart

אין מוצרים בעגלה.

חול מתגבש לחתול – מה זה ומה ההבדלים בינו לבין מצעים אחרים?

חול מתגבש לחתול - מה זה, ממה הוא מורכב ואילו סוגי מצעים שונים יש חוץ ממנו.

חתולים שחיים בתוך הבית עושים את צרכיהם (צואה ושתן) בתוך ארגז החול. ישנם סוגי חול שונים, באיכויות שונות, במחירים שונים ובדרכי פעולה שונות. חשוב מאוד למצוא את החול המתאים ביותר עבורכם ועבור החתול שלכם. שימוש בחול איכותי יסייע בשמירה על ארגז נקי, ללא ריחות רעים בארגז ובסביבתו, על שמירת הפרווה נקייה והיגיינית של החתול ואף יכול להפחית את סימני העקבות שהחתול משאיר ביציאתו מהארגז.

חול מתגבש לחתולים מציע פתרון מושלם למי שמחפשים פתרון נח ויעיל למניעת ריחות לא נעימים ברחבי הבית.
חול מתגבש מאפשר ניקוי קל ונוח של היציאות. זהו סוג החול הנפוץ והפופולרי ביותר בישראל בשל השימוש הנוח ויעילותו בנטרול ריחות.
חשוב לבחור מוצר שיתאים לחתול שלכם וגם לכם. החול צריך להיות נעים למגע (כל חתול והעדפות שלו) ועדיף שיהיה עם כמה שפחות אבק כדי שהחתול לא יעשה סימני עקבות בבית ולא ייסבול משאיפת אבק. 

איכותו של החול המתגבש מורכבת מכמה גורמים:

  • כמות הנוזלים שהוא מסוגל לספוג.
  • יכולת נטרול הריחות שלו.
  • חוזק ההתגבשות סביב השתן והצואה של החתול (ככל שההתגבשות תיהיה חזקה יותר ככה יהיה יותר קל לנקות את החול המשומש).
  • איכות החומרים מהם הוא מורכב (ישנם חולות שעשויים מחומרים טבעיים לגמרי כמו תירס/סויה/אפונה).
  • האם הוא ניתן להדחה באסלה או שלא (הדחה באסלה מאפשרת ניקוי קל ונוח מאוד עם רמת התעסקות נמוכה בהרבה).


חולות מתגבשים מגיעים נטולי ריח או משולבי ריח. חשוב לשים לב אם החול מבושם או לא, חלק מהאנשים ומהחתולים מעדיפים מוצרים מבושמים וחלקם מעדיפים שיהיו נטולי ריח. 

איזה חול יש שהוא אינו מתגבש?

חול קריסטלי לחתולים הוא חול שעשוי מסיליקה, חומר בעל יכולת גבוהה מאוד לספיחת נוזלים וריחות ולמניעת גדילה של בקטריה. ייחודו של החול הוא בכך שהוא מכיל מעט אבק והוא יעיל מאוד, לכן הוא מצריך תחזוקה נמוכה מזו של חולות אחרים ושימוש בכמות מועטה יותר שמובילה לחסכון. לחול זה יש ייתרונות וחסרונות בהשוואה לחולות ולמצעים האחרים. אם ברצונכם ללמוד יותר על חול קריסטלי חפשו את המאמר שעוסק בו.

סוג נוסף של מצע ספיגה הוא מצע שמורכב משבבי עץ. שבבים אלו סופגים נוזלים אך אינם מתגבשים, באירופה חול חתולים זה נפוץ ביותר והוא הולך ותופס תאוצה גם בארץ אם כי הוא עדיין פחות נמכר בקרב הצרכן הישראלי. מצע שבבי עץ הוא מאוד ידידותי לסביבה, באיכויות הגבוהות הוא נטול אבק לחלוטין ולכן בריא לחתול ולבעליו ויש האומרים כי הוא מנטרל ריחות בצורה הטובה ביותר. ישנם סוגים שונים ואיכויות שונות של מצעי שבבי עץ – חלקם נשטפים באסלה, חלקם לא. חלקם מתגבשים וחלקם רק סופחים.

אז מה זה חול מתגבש ומה אופן השימוש בו?

החול המתגבש הוא מצע שמפזרים בארגז החול של החתול והוא מגיב לשתן ולצואה. החול מבודד את השתן והצואה משאר החול על ידי הקפה וציפוי של היציאות בגרגרי החול. לאחר תהליך זה (המכונה “התגבשות”) היציאות מתקשות והופכות לגושים אשר ניתנים לפינוי בקלות ומבלי לזרוק חול שאינו מצריך החלפה. כך גם השתן.

יש לפנות את היציאות בכל יום על מנת שלא יהיה ריח לא נעים ברחבי הבית.

יש למקם את הארגז במקום במקום מאוורר בבית. יש לוודא שתחתית הארגז נקייה ויבשה.

יש לשים כמות בגובה של כ: 8-5 ס”מ של חול ולהוסיף אחת לכמה ימים על מנת להגיע לגובה המומלץ שכן כמות החול יורדת ככל שמוציאים יותר התגבשויות.

אחת לחודש מומלץ לתת לחול מתגבש לחתולים להתרוקן עד לרמה מינימלית, בשלב זה מוציאים את כל החול, מנקים מחטאים, שוטפים ומייבשים ביסודיות את ארגז החול וממלאים בחזרה.

בין סוגי המוצרים של חול חתולים מתגבש יש הבדלים רבים, חול מתגבש מומלץ יהיה כזה שמסוגל לספוג עד כפי 4 ממשקלו, מה שיוביל לחסכון ותחזוקה וניקוי פשוטים יותר. מחירו של החול לרוב יישקף את טיבו ואת יעילותו אם כי ישנם מוצרים זולים יחסית שרוב הלקוחות מוצאים אותם מעולים. אנו ממליצים להתחיל בחול לא מאוד יקר ולא פשוט מאוד ובהתאם לרמת שביעות רצונכם ממנו להחליט בקניה הבאה האם להמשיך איתו, לנסות משהו איכותי ויקר יותר או שאולי ניתן לנסות משהו זול יותר.

ממה מורכב החול המתגבש?

ישנם חומרי גלם שונים בהם משתמשים לקבלת החול המתגבש:

  • חימר בטונייט: פותח לראשונה בשנות ה80, הבטונייט מתקשה כאשר הוא נחשף ללחות ולמים וכך הוא יכול לגרום גם להתגבשות של שתן. יכולת הספיגה שלו משתנה בין המותגים השונים. החול עצמו כבד לנשיאה ותופס נפח רב שעלול להוות חיסרון בבתים עם מחסור במקומות אחסון.
  • עץ/נסורת מתגבשים: עץ מעובד אשר מסוגל להתגבש סביב היציאות. ייתרונותיו: קל משקל, ידידותי לסביבה, בדרך כלל ניתן להורדה באסלה מה שחוסך הרבה טיולים לפח הזבל ואינו גורם לתגובה אלרגית לרוב. האופציה הזו יחסית יקרה וההתגבשות שלו חלשה ולחלק מהלקוחות פחות נוחה לפינוי מאשר בטונייט.
  • תירס: גרגרי התירס עוברים תהליך עיבוד שמגביר את יכולת ספיגת הנוזלים שלהם וגורם להם להתגבש, לאחר מכן מיוצרים מהם חולום במרקמים שונים. חלקם רכים ונעימים מאוד וחלקם גרגיריים יותר למניעת עקבות. חולות מתגבשים מתירס הם ידידותיים לסביבה (ומכאן שגם לחתול ולבעליו), קלי משקל וניתנים להורדה באסלה. חול זה בטוח עבור חתולים שיש להם נטייה לאכול את החול.
  • ישנם חומרי גלם נוספים שצצים בשוק ובהם סויה, אפונה ועוד. חומרים טבעיים אלו זהים בתכונותיהם לחולות מתירס.

תכונות מיוחדות של החול המתגבש:

חולות מתגבשים שונים נבדלים ביניהם בכל מיני פרמטרים:

  • בישום: חלק מהחולות יכילו ריחות על מנת לבשם את החול ולהסוות את ריח היציאות. אם אתם או החתול שלכם רגישים לריחות מומלץ לבחור בחול נטול ריח (ללא בישום).
  • אבק: האבק שנמצא על החול (לרוב מסוג בטונייט מתגבש) עלול להדבק לרגליי החתול והפרווה וללכלך את הבית, כמו כן הוא יכול לגרום לתגובה אלרגית אצל החתול או אצל בעליו. ככלל, ככל שהחול גרוס דק יותר הוא אולי נעים יותר לרגלי החתול אבל הוא גם נוטה יותר להשארת עקבות ולאבקתיות. ככל שאיכות החול, חומרי הגלם שלו והתהליך בו הוא מופק איכותיים יותר – כך נקבל חול ללא אבק.

חשוב לדעת בעת ניקוי החול:

  • צואת החתולים רוויה בחיידקים, יש להשתמש בכף ייעודית לניקוי חול וכמובן להקפיד על רחיצת הידיים לאחר הניקוי. חול מתגבש נהוג לנקות עם כף שלאורכה חריצים (לחול הקריסטלי תתאים לרוב יותר כף עם חורים עגולים).
  • בצואת החתולים ישנם חיידקים אשר עלולים להזיק לנשים בהריון, במיוחד אם הן לא נחשפו לחיידקים אלו לפני כן. לכן אנו נמליץ שלא לתת לנשים בזמן ההיריון לנקות את החול או להתקרב לצואה של חתולים בבית וברחוב.
  • אם אתם מחזיקים בבית גם כלב וגם חתול, אין לתת לכלב לאכול את יציאות החתול. תופעה של כלבים שאוהבים לאכול צואת חתולים היא מוכרת ונפוצה מאוד. זהו מנהג לא בריא שיש להימנע ממנו! לשם כך יש להקפיד לנקות את השירותים על בסיס יום-יומי, להשתמש בשירותים סגורים שיקשו על הכלב להגיע אל חלקם הפנימי, להניח את השירותים במקום גבוה שאליו החתול יכול לקפוץ אבל הכלב אינו מגיע.

אין חכם כבעל ניסיון:

ישנו מגוון עצום של סוגי מצעים לארגז החתול. הם מורכבים מחומרים שונים, פועלים בצורה שונה, מגיעים באריזות שונות, משקלים שונים ובמחירים שונים. כמו המגוון העצום של המצעים כך גם המגוון של הלקוחות וכל לקוח מרוצה ממשהו אחר. אין חכם כבעל ניסיון, נסו כמה חולות לפני שתקבלו החלטה מה הכי מתאים לכם. יש לקוחות שמופתעים מאוד לטובה מחולות זולים שלקח להם הרבה זמן להסכים לנסות אותם. ולפעמים גם ישנן אכזבות. זה חלק מהתהליך של מציאת החול האידיאלי עבורכם ועבור החתול שלכם. התחילו בכמויות לא גדולות ונסו מידי פעם מוצרים חדשים שנכנסו לשוק – אולי תופתעו לטובה.

למעבר לקטגוריית חול באתר: לחץ כאן.

הוסף תגובה

[trustindex no-registration=google]