Shopping Cart

אין מוצרים בעגלה.

האם מותר לתת שאריות אוכל לכלב מהשולחן ולמה?

כלבים נחשבים לרוב לחלק מהמשפחה, אבל זה יכול להיות קשה לדעת אם זה בסדר לתת להם אוכל משולחן האוכל.

כלבים נחשבים לרוב לחלק מהמשפחה, אבל זה יכול להיות קשה לדעת אם זה בסדר לתת להם אוכל משולחן האוכל. ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון כאשר מחליטים אם זה בסדר לתת לכלב שאריות מזון מהשולחן. פוסט זה בבלוג יחקור את היתרונות והחסרונות של האכלת שאריות שולחן לכלבים, ידון בסיכונים הבריאותיים הקשורים בכך ויספק עצות כיצד לעשות זאת בבטחה.

האכלת שאריות שולחן לכלבים

האכלת שאריות שולחן לכלב יכולה להיות מועילה מכיוון שהיא יכולה להיות דרך ליצור קשר עם חברך הפרוותי, לספק לו מגוון טעמים, ואפילו לעזור בניהול משקל. עם זאת, ישנם כמה סיכונים הקשורים למנהג זה. המזון שבני אדם אוכלים הוא לעתים קרובות עתיר בקלוריות ובשומן ממה שמומלץ לכלבים, מה שעלול להוביל לעלייה במשקל ואפילו לבעיות בריאותיות כמו דלקת לבלב. שאריות שולחן יכולות להכיל גם מרכיבים רעילים לכלבים, כמו בצל, שום ושוקולד. גם תבלינים אינם מומלצים לכלבים שלנו כמו גם מלח בכמות גבוהה ומזון ביתי לרוב מתובלן ומומלח מאוד. בכל הנוגע לבריאות, חשוב לקחת בחשבון את הצרכים התזונתיים של הכלב שלך. גזעים וגדלים שונים של כלבים דורשים כמויות וסוגים שונים של מזון, והאכלתם בשאריות שולחן עלולה להוביל לתזונה לא מאוזנת. בנוסף, שאריות שולחן עשויות להיות עשירות במלח, מה שעלול לגרום להתייבשות ולבעיות בריאותיות אחרות. מכן אנו מבינים שמנהג זה אינו מומלץ באופן גורף. אם בכל זאת החלטתם לתת מעט שאריות מזון יש כמה דברים שכדאי לזכור. ראשית, הימנעו מלתת להם שאריות עשירות בשומן, כגון בשר שומני, רוטב וגבינה. שנית, הקפידו להסיר את כל העצמות, שכן הן עלולות לגרום לחנק או לחסימות במערכת העיכול. כמו כן, הימנעו מלתת להם כל דבר שהוא מאוד מעובד או שיש בו הרבה סוכר. לבסוף, הקפידו לתת להם מזון המתאים לגודלם ולגזעם. בסך הכל, למרות שזה בסדר לתת שאריות שולחן לכלב שלך במתינות, חשוב להיות מודעים לסיכונים הכרוכים בכך. הקפד לספק תזונה מאוזנת ותמיד בצע את המחקר שלך כדי לוודא שאתה נותן להם מזון בטוח ובריא. בנוסף, אם יש לך חששות, עדיף להתייעץ עם הווטרינר שלך לקבלת ייעוץ. עד כה העלנו נקודות הקשורות לבריאות הזונתיצ של הכלב אבל מה בנוגע להתנהגותו? מתן שאריות מהשולחן יביא לרב ללימוד התנהגות של “ביקוש”/”תחנונים” מצד הכלב בכל פעם שתתיישבו מסביב לשולחן האוכל. קחו זאת בחשבון – זה אולי חמוד בהתחלה אבל זה יכול להפוך למציק מאוד ולא נעים כשבאים אורחים או בכלל ביום יום. אם החלטתם לתת שאריות מזון יש לשים אותן בסיום הארוחה בצלוחית ההאכלה של הכלב ולא לתת לו אותן ישירות מהשולחן.

כלב שמח אוכל אוכל מהשולחן
כלב שמח אוכל אוכל מהשולחן
אם עושים זאת נכון, האכלת כלבכם בשאריות שולחן יכולה להיות דרך מצוינת להראות להם קצת אהבה נוספת, לצור להם גיוון בתזונתם הקבועה ולוודא שהם מקבלים את התזונה שהם צריכים.

סיכונים בריאותיים של שאריות שולחן האכלה

שאריות שולחן יכולות להכיל מרכיבים רעילים לכלבים, כגון שוקולד, בצל, שום וענבים. בנוסף, שאריות שולחן יכולות להיות עשירות בקלוריות ובשומן ובתבלינים- מה שעלול להוביל להשמנה ולבעיות בריאותיות מגוונות אצל כלבים (חלקן רציניות יותר כמו בעיית כליות, אבנים בדרכי השתן ואלרגיות וחלקן פחות כגון נשירה מרובה ונטייה לדמע). שאריות שולחן הן לעתים קרובות גם עשירות במלח, מה שעלול להוביל להתייבשות ולבעיות בריאותיות אחרות. אם כלב ניזון עם שאריות שולחן באופן קבוע, זה יכול להוביל לתזונה לא מאוזנת ולחסרים תזונתיים. חשוב לזכור שכלבים הם טורפים, והתזונה שלהם צריכה להיות מורכבת בעיקר מבשר. האכלתם בשאריות שולחן עשירות בפחמימות עלולה להוביל לעלייה במשקל, לבעיות עיכול ולבעיות בריאותיות אחרות. יחד עם זא יש להביא בחשבון שהבשר בישראל עובר תהליכי הכשרה (בשר כשר) שמעלים בו מאוד את כמות המלח ולכן בשר כשר לרוב אינו בריא בכלל לכלבים עוד לפני שהתחלתם את בישולו.

היתרונות של שאריות שולחן האכלה: האכלת שאריות שולחן לכלב יכולה להיות דרך מצוינת להתחבר אליהם ולספק להם מגוון טעמים. אם נעשה במתינות ונקפיד על חומרי גלם איכותיים, לא מתובלנים ומתאימים לכלבים, זה יכול לעזור בניהול משקל ולספק להם תזונה נוספת. בנוסף,  שאריות שולחן יכולות גם לספק לכלבים ויטמינים ומינרלים חיוניים כמו גם סיבים תזונתיים ונוזלים. לדוגמה, שאריות שולחן יכולות לכלול ירקות, פירות ומזונות אחרים המכילים סיבים, ויטמינים ומינרלים. בנוסף, זה יכול לעזור להפחית את הרעב שלהם ולגרום להם להרגיש שובע לאחר הארוחות. עצמות בקר וגזר יכולים לסייע אפילו בניקוי השיניים.

מסקנה: להאכלת שאריות שולחן לכלב יכולות להיות גם יתרונות וגם סיכונים הקשורים בה. חשוב להבין את שני הצדדים של הוויכוח. הקפידו על תזונה מאוזנת ותנו להם שאריות שולחן רק במידה ורק מחומרי גלם איכותיים, בריאים ומתאימים להם. אם עושים זאת נכון, האכלת כלבכם בשאריות שולחן יכולה להיות דרך מצוינת להראות להם קצת אהבה נוספת ולוודא שהם מקבלים את התזונה שהם צריכים.

קערת אוכל טרי ובריא לכלבים
אילוסטרציה: קערת אוכל טרי ובריא לכלבים

כיצד להאכיל שאריות שולחן בבטחה

כאשר מאכילים כלב שאריות שולחן, חשוב לזכור שלא כל שאריות השולחן בטוחות עבורו לאכילה. מזונות כמו שוקולד, בצל, שום וענבים רעילים לכלבים ויש להימנע מהם. בנוסף, שאריות שולחן לא יעלו על 10% מצריכת הקלוריות היומית של הכלב, מכיוון שהם עלולים להיות עתירי שומן וקלוריות. הקפידו להאכיל אותם במתינות ולפקח עליהם בזמן שהם אוכלים. בנוסף, חשוב לוודא שהמזון לא קשה מדי, שהוא אינו חריף, ממולח ולא מתובלן – מכיוון שהדבר עלול לגרום לבעיות בריאותיות. אם אינך בטוח, התייעץ עם הווטרינר שלך לקבלת ייעוץ. לבסוף, אם אתם מאכילים שאריות שולחן, הקפידו לספק להם תזונה מאוזנת והרבה פעילות גופנית. זכרו תמיד – לא כל מזון מתאים לכלב וחלקם אף ממש מסוכנים. אם אינכם בטוחים עדי להימנע או לערוך מחקר.

סיכום

מתן שאריות שולחן לכלב יכול להיות דרך מצוינת להראות לו אהבה ולספק לו פינוק נוסף. עם זאת, חשוב לוודא שהמזון בטוח עבורם לאכילה ושהוא ניתן במידה. בנוסף, חשוב לוודא שהכלב מקבל תזונה מאוזנת והרבה פעילות גופנית. אם יש לך שאלות או חששות, התייעץ עם הווטרינר שלך לקבלת ייעוץ. אחד ההיבטים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בעת מתן שאריות שולחן לכלב הוא לוודא שהמזון בטוח עבורו לאכילה. אמנם אין שום דבר רע בלחלוק חלק מהאוכל שלך עם כלבך, אבל חשוב לזכור שלא כל שאריות השולחן בטוחות עבורו לאכילה. שוקולד, בצל, שום וענבים רעילים לכלבים ולעולם אין לתת להם. בנוסף, שאריות שולחן לא יעלו על 10% מצריכת הקלוריות היומית של הכלב, מכיוון שהן עשויות להיות עשירות בשומן ובקלוריות. חשוב גם לוודא שהמזון לא קשה מדי או חריף/מתובל/ממולח בכלל, שכן הדבר עלול לגרום לבעיות בריאותיות. אם אינך בטוח, התייעץ עם הווטרינר שלך לקבלת ייעוץ. חשוב גם לספק לכלב תזונה מאוזנת והרבה פעילות גופנית. ודא ששאריות השולחן אינן הדבר היחיד שהם אוכלים; יש להם גם תזונה בריאה ומזינה המורכבת ממזון כלבים באיכות גבוהה. בנוסף, פעילות גופנית חשובה לבריאותו ולרווחתו של הכלב. הקפידו לקחת אותם לטיולים יומיים ולספק להם שפע של הזדמנויות לשחק ולחקור. אם אתם רוצים להוסיף בשר וירקות לתזונת הכלב יש היום מגוון מזונות טבעיים שפותחו במיוחד בשביל מטרה זו. חלק מהם תוכלו למצוא בקישור הבא: תזונה טבעית

יתרונות וחסרונות של האכלת שאריות שולחן לכלבים:

סוג מזון יתרונות חסרונות המלצה
שאריות מזון מצמצם בזבוז מזון עלול לגרום לבעיות עיכול או לעלייה במשקל להאכיל במידה ורק מחומרי גלם איכותיים שמתאימים לכלבים ואינם מתובלנים
שאריות שולחן מוסיף גיוון לתזונה יכול להכיל מרכיבים לא בריאים הימנע ממזונות שומניים, מלוחים וסוכרים
פינוקים שנרכשו בחנות עשוי מחומרים בטוחים ובריאים יכול להיות יקר תן רק כפרס מדי פעם
בשרים נאים עשיר בחלבון וויטמינים יכול להכיל חיידקים שעלולים לגרום לכלב שלך להיות חולה, בשר כשר מכיל כמות גבוהה של מלח להאכיל רק במתינות

בסופו של דבר, האכלת שאריות שולחן לכלבים יכולה להיעשות בבטחה, כל עוד ננקטים אמצעי הזהירות הנכונים. חשוב להיות מודעים לסיכונים הבריאותיים הפוטנציאליים ולוודא שהמזון מתאים לתזונה של הכלב. 

הוסף תגובה

[trustindex no-registration=google]