Shopping Cart

אין מוצרים בעגלה.

האם הכלב שלי אלרגי?

זה לא נדיר שבעלי חיות מחמד מודאגים מבריאות הכלב שלהם ואלרגיות. אם הכלב שלך מציג תסמינים של אלרגיות, חשוב לקבוע את הסיבה ולוודא שהכלב שלך מקבל את הטיפול הדרוש. פוסט זה בבלוג ידון בסיבות השכיחות לאלרגיות בכלבים, בסימנים והתסמינים של אלרגיות ובטיפולים הזמינים.

זה לא נדיר שבעלי חיות מחמד מודאגים מבריאות הכלב שלהם ואלרגיות. אם הכלב שלך מציג תסמינים של אלרגיות, חשוב לקבוע את הסיבה ולוודא שהכלב שלך מקבל את הטיפול הדרוש. פוסט זה בבלוג ידון בסיבות השכיחות לאלרגיות בכלבים, בסימנים והתסמינים של אלרגיות ובטיפולים הזמינים.

גורמים נפוצים לאלרגיה אצל כלבים

אחד הגורמים השכיחים לאלרגיות בכלבים הוא אלרגיה למזון או לחומרים בסביבה. כלבים יכולים להיות אלרגיים לחלבונים, דגנים או כימיקלים מסוימים המצויים במזון. הם יכולים גם להיות אלרגיים לאבקה, קרדית אבק ופרעושים. אלרגיות יכולות להיגרם גם ממגע עם חומר מסוים, כגון צמר, פלסטיק או גומי. חשוב לזכור שאלרגיה יכולה להתפתח בכל שלב בחיים ולכן לפעמים אנו רואים כלב שכל חייו אכל מזון מסוים או שכל חייו אכל מכלי מזון מחומר מסויים אבל פתאום פיתח אליהם רגישות אלרגית.

סימנים ותסמינים של אלרגיות

אם הכלב שלך מפגין סימנים של אלרגיות, חשוב לשים לב לתסמינים שהוא מציג. סימנים ותסמינים נפוצים כוללים גירוד בעור, אדמומיות, נשירת שיער, ליקוק מוגזם, דמע מוגבר ושיעול. אם הכלב שלך מציג אחד מהתסמינים הללו, חשוב לפנות אלינו לקלת ייעוץ לשינוי תזונתי ובמידת הצורך גם לפנות לווטרינר על מנת לקבוע את הגורם לאלרגיה.

טיפולים

לאחר שנקבעה הסיבה לאלרגיה, הווטרינר יכול להעניק טיפול שיעזור להקל על התסמינים. בהתאם לגורם, הטיפול עשוי לכלול אנטיהיסטמינים, קורטיקוסטרואידים או אימונותרפיה. במקרים מסוימים, הווטרינר עשוי להמליץ על שינוי בתזונה או שימוש בשמפו היפואלרגני. אם האלרגיה נגרמת מאלרגיה למגע, יש להסיר את האלרגן מהסביבה על מנת שהטיפול יצליח. המפתח לניהול אלרגיות אצל כלבים הוא אבחון וטיפול מוקדם. אם אתם חושדים שהכלב שלכם סובל מאלרגיות, חשוב לפנות לעזרה וטרינרית בהקדם האפשרי. עם האבחון והטיפול הנכונים, הכלב שלך יכול להיות בדרך לחיים בריאים ומאושרים יותר. הקדשת זמן כדי להבין את הגורמים, הסימנים והטיפולים של אלרגיות בכלבים יכול לעזור להבטיח שחיית המחמד שלך תקבל את הטיפול הדרוש להם. עם הידע הנכון, אתה יכול להיות בטוח שהחבר הפרוותי שלך יהיה שמח ובריא.

סימנים ותסמינים של אלרגיות בכלבים

בנוסף לסימנים והתסמינים הנפוצים של אלרגיות אצל כלבים, ישנם עוד כמה סימנים שאתה יכול לחפש שיכולים לעזור לך לקבוע אם הכלב שלך אלרגי למשהו. אלה כוללים גירוד מוגזם והתעסקות אובססיבית עם כפות הרגליים, בעיניים ובאוזניים. אם הכלב שלך כל הזמן משפשף את פניו ברהיטים או ברצפה, זה יכול להיות סימן לאלרגיה. סימן נוסף שצריך לחפש הוא התעטשות מוגזמת, שיכולה להעיד על תגובה אלרגית. חשוב לשים לב לשינויים כלשהם בהתנהגות או בריאות הכלב שלך, שכן זה יכול לעזור לווטרינר שלך לזהות את הגורם לאלרגיה. על ידי הקדשת זמן להבין את הסימנים, הסימפטומים והטיפולים של אלרגיות בכלבים, אתה יכול לעזור להבטיח שחיית המחמד שלך תקבל את הטיפול שהם צריכים.

טיפולים לאלרגיה אצל כלבים

כשמדובר בטיפול באלרגיות אצל כלבים, קיימות מספר אפשרויות. ראשית, הווטרינר שלך עשוי להמליץ על שינוי תזונת חיית המחמד שלך. מעבר לתזונה היפואלרגנית יכול לעזור להפחית את התסמינים ולמנוע תגובות נוספות. הרכיב הנפוץ ביותר אליו מפתחים כלבים אלרגיות הוא חלבון עוף (לא שומן עוף) ולכן כל מזון נטול עוף יכול להוות צעד ראשון בניסיון להתמודד עם בעיות אלרגיה. המזונות בעלי אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר הם מזונות על בסיס דגים או חזיר אבל גם מזונות על בסיס ברווז/כבש/באפלו או כל מקור חלבוני אחר מלבד עוף יכולים להועיל מאוד. במידה ומזונות מסוג זה אינם יעילים ניתן לעבור למזון צמחוני או לנסות מזון רפואי לבעיות אלרגיה.  בנוסף, הווטרינר שלך עשוי לרשום אנטיהיסטמינים או תרופות אחרות כדי לעזור להפחית את הסימפטומים ולספק הקלה אך השאיפה היא שאלו יעזרו רק לתקופה הקריטית ושלא יהיה בהם צורך באופן שוטף. לבסוף, ישנן מספר תרופות טבעיות שניתן להשתמש בהן כדי להקל על התסמינים. בעלים רבים מגלים שהוספת תוספי מזון מסוימים לתזונה של הכלב שלהם יכולה להיות מועילה. חומצות שומן אומגה 3, למשל, יכולות לעזור להפחית דלקת ולשפר את הבריאות הכללית. בנוסף, פרוביוטיקה יכולה לעזור להפחית תגובות אלרגיות ולשפר את המערכת החיסונית. תרופות צמחיות, כגון קמומיל, יכולות גם לסייע בהפחתת גירוד ותסמינים אחרים. תוסף של מורינגה יכול גם הוא להוסיף, על כך במאמר נפרד.  מזון ביתי ותבלינים יכולים גם הם לגרום לאלרגיות. עם האבחון והטיפול הנכונים תוכלו לעזור לחיות המחמד שלכם לחיות חיים מאושרים ובריאים. הקדשת זמן להבין את הסימנים, הסימפטומים והטיפולים של אלרגיות בכלבים יכולה לעזור להבטיח שחיית המחמד שלך תקבל את הטיפול הדרוש להם.

מניעת אלרגיות בכלבים

בנוסף לטיפול באלרגיות, חשוב לנקוט בצעדים למניעתן. אחת הדרכים לעשות זאת היא לשמור על הסביבה בה הכלב שלך חי נקי ככל האפשר. שאיבת אבק וניקוי אבק באופן קבוע יסייעו להפחית את כמות האלרגנים באוויר. בנוסף, שטיפת המצעים והצעצועים של חיית המחמד שלך באופן קבוע יכולה לעזור להפחית את כמות האבק ואלרגנים אחרים שעלולים להיות נוכחים – יש להימנע ממרכך כביסה ולהשתמש באבקת כביסה בכמות מינימלית. חשוב גם להרחיק את חיית המחמד שלך מאזורים שעלולים להזיק לה. אם חיית המחמד שלכם אלרגית לאבקנים, למשל, הימנע מהליכה איתה באזורי דשא במהלך שיא עונת האבקנים. בנוסף, כדאי גם להימנע מלקחת את חיית המחמד שלך לאזורים עם הרבה אבק או עובש, שכן אלה יכולים לעורר תגובות אלרגיות. אנו ממליצים להשתמש בכלי נירוסטה/חרס ולא בכלי פלסטיק. ויש להקפיד לרחוץ את כל המזון והשתיה של הכלב בתדירות גבוהה! כמו כן, אם המון מאוחסן בפח אחסון מפלסטיק מומלץ מאו לשמור את המזון בתוך אריזתו המקורית בתוך הפח על מנת למנוע כניסת חומרים שיכולים להיפלט מהפלסטיק אל המזון.

סיכום

התנהגויות חריגות, הפרשות חריגות, דלקות עיניים/אוזניים חוזרות ונשנות, פצעים בעור, הפרעות בגדילת הפרווה ואף הפרעות של מערכת העיכול – כל אלו ועוד יכולים להצביע על רגישות אלרגית. בהתאם לחומרת התסמינים אנו ממליצים להתייעץ אתנו קודם כל לגבי שינוי תזונתי. במידה ושינוי זה לא מפיק תוצאות טובות מספיק או שהתסמינים המקוריים חמורים מאוד יש לפנות לווטרינר. בין אם אתה דואג שהכלב שלך עלול להיות אלרגי למשהו בסביבתו או שאתה פשוט רוצה לנקוט בכל אמצעי הזהירות כדי להבטיח את בריאותו ורווחתו, נקיטת צעדים למניעה ולטפל באלרגיות היא חיונית. ניקוי קבוע של הסביבה שבה חיית המחמד שלך חיה, הימנעות מאזורים עם אלרגנים פוטנציאליים והתייעצות עם הווטרינר שלך יכולים לעזור לך לשמור על חיית המחמד שלך בטוחה ובריאה. בסופו של דבר, הבנת האלרגיות של חיית המחמד שלך ונקיטת צעדים כדי למנוע ולטפל בהן יסייעו להבטיח שחיית המחמד שלך תחיה חיים נוחים.

חשוב להיות מודעים לסימנים ולתסמינים הפוטנציאליים של אלרגיות אצל כלבים. אם אתה חושד שהכלב שלך עלול להיות אלרגי, עדיף להתייעץ איתנו או עם וטרינר כדי לקבוע את הסיבה ואת הטיפול הטוב ביותר עבור חיית המחמד שלך.

הוסף תגובה

[trustindex no-registration=google]