Shopping Cart

אין מוצרים בעגלה.

מה מותר לכלבים לאכול? ומה אסור?

כלבים הם בני לוויה אהובים, וחשוב לדעת אילו סוגי מזון הם יכולים לאכול בבטחה וממה עליהם להימנע. פוסט זה בבלוג יחקור את סוגי המזון הבטוחים לכלבים, כמו גם את אלו שמסוכנים או רעילים להם. זה גם יספק טיפים לבחירת המזון הנכון עבור הגור שלך.

כלבים הם בני לוויה אהובים, וחשוב לדעת אילו סוגי מזון הם יכולים לאכול בבטחה וממה עליהם להימנע. פוסט זה בבלוג יחקור את סוגי המזון הבטוחים לכלבים, כמו גם את אלו שמסוכנים או רעילים להם. זה גם יספק טיפים לבחירת המזון הנכון עבור הכלב שלך.

מזון בטוח לכלבים

כלבים יכולים ליהנות ממגוון של מזון אנושי, כל עוד הוא מתון ולא עשיר מדי. בשרים כמו עוף, בקר ודגים בטוחים לכלבים, כמו גם פחמימות כמו אורז, פסטה ותפוחי אדמה. פירות וירקות כמו תפוחים, גזר וברוקולי בטוחים גם הם במידה. מוצרי חלב כמו גבינה ויוגורט יכולים להינתן גם לכלבים במידה, מכיוון שהם מספקים רכיבי תזונה חשובים.

יש להביא בחשבון שבישראל מרבית הבשר עובר תהליך הכשרה שכתוצאה מכך מכיל אחוז גבוה מאוד של מלח מה שאינו מומלץ לכלבים.

מזונות אסורים לכלבים: ישנם מזונות מסוימים שמסוכנים או רעילים לכלבים ויש להימנע מהם. שוקולד, ענבים, צימוקים ודומדמניות רעילים לכלבים ולעולם אין לתת להם. יש להימנע גם ממזונות עשירים בשומן, סוכר ומלח, מכיוון שהם עלולים להוביל להשמנה. יש להימנע גם משוקולד, אגוזי מקדמיה וקפאין, מכיוון שהם עלולים להיות רעילים לכלבים. בנוסף, מזונות המכילים קסיליטול, תחליף סוכר, רעילים לכלבים ולעולם אין לתת להם. לבסוף, אסור לתת אלכוהול לכלבים, מכיוון שהוא עלול להוביל לדיכאון ולקואורדינציה לקויה. חשוב לזכור שיש להימנע מכל פריט מזון שאינו רשום כבטוח, מכיוון שהוא עלול להוביל להשלכות בריאותיות חמורות. לגבי בצל, שום ועירית הדעות חלוקות – יש שאומרים שמעט שום בתפריט יכול לסייע כהדברה טבעית נגד פרעושים וקרציות ויש האומרים שאסור להשתמש בהם בכלל.

בבחירת מזון לכלב, חשוב לבחור בתזונה מאוזנת ונקיה מהמזונות האסורים שהוזכרו לעיל. אם אינכם בטוחים במה להאכיל את הכלב שלכם, עדיף להתייעץ עם וטרינר או תזונאי כלבים. הם יכולים לעזור לך ליצור תזונה מאוזנת המותאמת לצרכים האישיים של הכלב שלך. בנוסף, חשוב לספק הרבה מים טריים לכלב שלך, שכן התייבשות עלולה להוביל לתוצאות חמורות עבור הכלב שלך. עם תזונה מאוזנת והרבה מים טריים, אתה יכול להבטיח שהכלב שלך ייהנה מחיים ארוכים ובריאים.

תמונה של גור שמח שנהנה מחטיף בריא.
כלב שמח שנהנה מירק בריא.

מזון אנושי לכלבים

האכלת הכלב שלך במגוון של מזון אנושי היא דרך מצוינת לספק לו ויטמינים ומינרלים חיוניים. לדוגמה, בשר רזה מבושל (אך כאמור- מומלץ שלא יעבור תהליך הכשרה) כמו עוף, בקר ודגים מספקים חלבון וחומצות אמינו חיוניות. בנוסף, דגנים כמו אורז, פסטה ותפוחי אדמה הם מקורות מצוינים לפחמימות. פירות וירקות כמו תפוחים, גזר וברוקולי בטוחים גם הם במידה ומספקים ויטמינים ומינרלים חשובים. מוצרי חלב כמו גבינה ויוגורט יכולים להינתן גם לכלבים במתינות רבה מכיוון שהם מספקים סידן וחלבון חשובים. לסיכום, האכלת הכלב שלך בתזונה מאוזנת במגוון של מזון אנושי היא דרך מצוינת להבטיח שהכלב שלך מקבל את כל אבות המזון החיוניים להם תוך גיוון והנאה מרובים עבורו. כל עוד אתה נמנע מפריטי המזון האסורים שהוזכרו לעיל, אתה יכול להרגיש בטוח שהכלב שלך מקבל תזונה בריאה ומזינה. יתר על כן, חשוב לספק הרבה מים טריים לכלב שלך, שכן התייבשות עלולה להוביל לתוצאות חמורות. עם תזונה מאוזנת והרבה מים טריים, אתה יכול להבטיח שהכלב שלך ייהנה מחיים ארוכים ובריאים.

מזונות שיש להימנע מהם

  • שוקולד
  • צימוקים/ענבים/דומדמניות
  • אלכוהול
  • אגוזים
  • קפאין
  • קסיליטול
  • סוכרים ברמה גבוהה
  • שומנים ברמה גבוהה
  • מלח ברמה גבוהה
  • תבלינים
  • אבוקדו, עגבניות ועוד ירקות יכולים להיות מסוכנים – תמיד לבדוק ברשת לפני השימוש במשהו חדש!
  • כל מזון שאנכם בטוחים לגביו – נסו לברר ברשת או מול ווטרינר

מזונות אסורים לכלבים
פריטי מזון רעיל.

שאריות שולחן

שאריות שולחן מארוחות אנושיות עשויות להיראות כמו פינוק טעים לכלב שלך, אבל הן עלולות להיות מסוכנות. מזונות מסוימים, כגון בצל ושום שמאוד אופיינים למזון הביתי שנויים מאוד במחלוקת ויש האומרים כי הם רעילים. בנוסף, מזון עתיר שומן, כגון בייקון ונקניק, עלול לגרום לדלקת לבלב בכלבים. מזונות עשירים בסוכר, כמו עוגה וממתקים, עלולים להוביל לבעיות שיניים והשמנה. יש להימנע גם משאריות שולחן אם הן מכילות מלח, שכן יותר מדי מלח עלול לגרום להרעלת יוני נתרן. לבסוף, עצמות עלולות להוות סכנת חנק, ולכן אסור לתת אותן לכלב שלך. עצמות של עוף אסורות בכל איסור שכן במערכת העיכול הן יכולות להתפרק לחלקים עם קצוות חדים מאוד שייגרמו לנזק בלתי הפיך ואף למוות.

מזון תוצרת בית לכלבים: אוכל ביתי לכלבים יכול להיות דרך מצוינת להבטיח שהכלב שלך מקבל את התזונה שהוא צריך. עם זאת, חשוב להיות מודעים למרכיבים שאתה נותן לכלב שלך. מקורות חלבון צריכים להגיע מבשרים רזים כמו עוף או דגים, כמו גם ביצים לגיוון. דגנים מלאים, כגון אורז או שיבולת שועל, יכולים לספק פחמימות וסיבים. יש להוסיף גם ירקות, כמו גזר וברוקולי, עבור ויטמינים ומינרלים. חשוב לזכור שחלק מהמזונות, כמו בצל ושום, אסור לתת לכלבים, מכיוון שהם עלולים לגרום לאנמיה. בנוסף, יש להימנע מכל מזון עשיר בשומן, סוכר או מלח. עדיף להתייעץ עם הווטרינר שלך לפני שאתה נותן לכלב שלך מזון כלבים תוצרת בית. וחשוב מאוד לציין שקשה מאוד להגיע לתזונה מאוזנת שעונה על כל הדרישות התזונתיות של הכלב במאה אחוז ע”י האכלה במזון ביתי/טבעי בלבד ולכן ההמלצה היא שהוא יהיה מזון משלים למזון יבש איכותי.

פינוקים

פינוקים יכולים להיות דרך מצוינת לתגמל את הכלב שלך על התנהגות טובה, אבל חשוב לדעת אילו פינוקים בטוחים. פינוקים שנרכשו בחנות הם בדרך כלל בטוחים לתת לכלב שלך, מכיוון שהם מיוצרים במיוחד עבור כלבים. עם זאת, חשוב לקרוא את התווית כדי לוודא שהפינוק אינו מכיל מרכיבים שעלולים להזיק לכלב שלך. חשוב גם להיות מודע לכמה פינוקים הכלב שלך מקבל, שכן יותר מדי פינוקים עלולים להוביל להשמנה. בנוסף, אין להשתמש בפינוקים כתחליף לארוחות רגילות. במקום זאת, יש להשתמש בפינוקים כדי לתגמל התנהגות טובה ולהינתן במידה.

לסיכום, חשוב לדעת מה הכלב שלך יכול ומה לא יכול לאכול. יש להימנע משאריות שולחן, מכיוון שהן יכולות להכיל מרכיבים רעילים או לא בריאים עבור הכלב שלך. אוכל ביתי לכלבים יכול להיות דרך מצוינת להבטיח שהכלב שלך מקבל את התזונה שהוא צריך, אבל חשוב להיות מודעים למרכיבים שבהם אתה משתמש. לבסוף, פינוקים יכולים להיות דרך מצוינת לתגמל את הכלב שלך, אבל הם צריכים להינתן רק במתינות. חשוב לעשות את המחקר ולהתייעץ עם הווטרינר/חנות שלך אם יש לך שאלות לגבי מה הכלב שלך יכול ומה לא יכול לאכול.

פירות וירקות שכלבים אוהבים: גזר, לפת, שומר, סלרי, מלפפונים, תרד, נבטי ברוקולי, פטריות, במיה, אספרגוס, ברוקולי, רוקט, ארטישוק ירושלמי, אבוקדו, תות שדה, אוכמניות, פלפלים, מלון, עגבניות שרי, אפונה, זרעי חמנייה, כרובית, קייל, שעועית ירוקה, סלק, קיווי, תפוחים.

מזון בטוח ולא בטוח לכלבים:

סוג מזון דוגמאות רמת רעילות עלות משוערת (ILS)
מזון בטוח בשר רזה (אינו עבר הכשרה), ביצים מבושלות, ירקות, פירות, יוגורט רגיל, אורז, שיבולת שועל אף אחד משתנה
מזון לא בטוח בצל, שום, עירית, ענבים, צימוקים, שוקולד, אלכוהול, קסיליטול גבוה משתנה
מזון לא בטוח במידה בינונית ביצים גולמיות, מוצרי חלב, בשר נא, עצמות למתן משתנה
פינוקים ביסקוויטים לכלבים, פירות, ירקות ובשרים ידידותיים לכלבים נמוך משתנה

כשזה מגיע להאכלת הכלב שלך, השתמש בהיגיון בריא ודע את היסודות של אילו מזונות בטוחים לכלבים ואיזה לא. התייעץ תמיד עם הוטרינר/חנות/מידע ברשת אם יש לך שאלות או חששות. ובכל מקרה – כשיש ספק אין ספק, אם אתם לא בטוחים לגבי מזון מסוים – אל תשתמשו בו. 

הוסף תגובה

[trustindex no-registration=google]