Shopping Cart

אין מוצרים בעגלה.

טיפים חשובים לקיץ החם ואיך לשמור על כלבכם.

ככל שהימים נעשים חמים יותר, חשוב לזכור לנקוט באמצעים נוספים עבור חיות המחמד שלך. כלבים פגיעים יותר לחום מבני אדם, ולכן חשוב לדעת איך לטפל בהם כשהשמש צורבת. פוסט זה יספק טיפים חשובים ועצות כיצד לשמור על בטיחות הכלב שלך ובריאותו במהלך חודשי הקיץ. המאמר כתוב בלשון זכר אך פונה אל כולם ואל כולן באותה המידה.

מתן סביבה קרירה

הצעד החשוב ביותר בטיפול בכלב שלך במהלך הקיץ הוא מתן סביבה קרירה. המשמעות היא להרחיק אותם מאור שמש ישיר ובאזור ממוזג ככל האפשר. אם אין לך חדר ממוזג, אתה יכול לספק מקום קריר ומוצל עבור הכלב שלך להירגע בו. בנוסף, עליך להקפיד לספק הרבה מים לכלב לשתות ולשמור את קערת המים מלאה עם מים טריים ונקיים כל הזמן. אם הכלב שלכם מבלה בחצר או בטיולים, הביאו אתכם גם קערת מים או בקבוק. אם יש לך בריכה בחצר האחורית שלך, עקוב אחר הכלב שלך בזמן שהוא שוחה וודא שהוא לא יתחמם יתר על המידה. אספקת סביבה קרירה חיונית לשמירה על בריאותו ובטיחותו של הכלב שלך במהלך הקיץ. אם לכלב יש פרווה ארוכה או עבה, שקול לקצץ אותה כדי שיהיה לו נוח יותר. בנוסף, אתה יכול למרוח קרם הגנה על האף והאוזניים של הכלב שלך כדי למנוע כוויות שמש. לבסוף, הקפידו לשמור על לחות טובה של כלבכם, שכן התייבשות עלולה להוביל לבעיות בריאותיות חמורות ואף למוות. הקפדה על סביבה קריה ומים טריים זמינים בכל שעות היממה יעזרו לכלב להישאר קריר, ולהרגיש בנוח ובריא במהלך חודשי הקיץ.

חשוב מאוד לזכור שכלב אינו מזיע. היכולת שלו לקרר/לצנן את גופו נעשית ע”י הלחתה בלבד. פעולת ההלחתה דורשת הרחבה של שטח הלשון ופתיחת הפה. כלבים שמסתובבים עם מחסום בחודשי הקיץ ובמיוחד כלבים שמבצעים פעילות ספורטיבית בחודשי הקיץ, אם יש להם מחסום שמגביל את פתיחת הפה נמצאים בסכנה גבוהה ללקות במכת חום. יש להגביל את מידת הפעילות של כלבים ולוודא שניתנת להם האפשרות המתאימה לקרר את גופם.

נקודה חשובה מאוד נוספת היא הטמפרטורה של המשטח או הקרקע עליהם מסתובבים כלבים. כבישים, מדרכות, דשא סינטטי, אדמה ועוד הם כולם משטחים שיכולים להתחמם מאוד ויש להימנע לגמרי מלאפשר/לחייב את הכלב לדרוך עליהם. לעולם אל תוציא כלב לטיול בשעות החמות אלא אם הוא מורגל להליכה עם נעליים המגינות על כפות רגליו. אם אין לך נעליים או שהכלב לא מורגל לך יש לתזמן את שעות הטיול/הפעילות הגופנית שלו לזמנים שאינם חמים 0מוקדם בבוקר או אחר הצהריים כאשר החום נשבר וסיים להיפלט החוצה מהמשטחים המדוברים. אם אתם נמצאים בטיול ואתם רואים שהכלב מנסה להגביר את הליכתו, מקפץ מצד לצד או מגלה סימנים מוזרים בהליכתו דעו שכפות רגליו כבר על סף כוויה או שנכבו כבר. חשוב להרים אותו באופן מיידי ולטפל בהן בבהילות.

תמונה של כלב מתנשף בצל, עם קערת מים בקרבת מקום.
כלב מתנשף בצל, עם קערת מים בקרבת מקום.

הידרציה (מתן מים) היא המפתח

הידרציה היא הגורם החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון כשמדובר בטיפול בכלב שלך בקיץ החם. לכלבים צריכה להיות גישה למים נקיים וקרירים בכל עת, ויש לעודד אותם לשתות לאורך היום. הקפידו להחליף את המים שלהם באופן קבוע, מכיוון שהם יכולים להיות די חמים בשמש. אם הכלב שלך משחק או מתעמל בחוץ, הקפד לספק לו הרבה הפסקות מים, והקפיד על סימני התייבשות כגון התנשפות יתר, עייפות וחניכיים יבשות. אתה יכול גם לתת לכלב שלך כמה פינוקים קפואים כדי לעזור לו להישאר קריר, כגון פירות או ירקות קפואים. לבסוף, ודא שלעולם לא תשאיר את הכלב שלך במכונית, אפילו כשהחלונות סדוקים או פתוחים מעט, מכיוון שהוא יכול להתחמם בצורה בלתי נסבלת תוך דקות ספורות.

הכר את הסימנים של מכת חום

מכת חום היא סכנה ממשית לכלבים בחודשי הקיץ, לכן חשוב להיות מודעים לסימנים. התסמינים יכולים לכלול התנשפות יתר, הזלת ריר, חניכיים אדומות או חיוורות, בלבול, חולשה והתקפים. אם אתה רואה אחד מהסימנים האלה, העבר את הכלב שלך לאזור קריר, הנח מגבות רטובות קרירות או השתמש במאוורר כדי לעזור לקרר אותם, והגע מיד לוטרינר. חשוב גם להבטיח שלכלב שלך תהיה תמיד גישה לצל ולהרבה מים מתוקים וטריים, ולהגביל את הפעילות הגופנית שלו בשעות החמות ביותר של היום. אם הכלב שלך סובל מעודף משקל, זה יכול להגביר עוד יותר את הסיכון שלו למכת חום, אז הקפד לשמור על משקל תקין. עולם אל תשאיר את הכלב שלך לבד במכונית, מכיוון שזה יכול להוביל במהירות למכת חום. שמירה על בטיחות חיית המחמד שלכם ובריאה במהלך הקיץ היא בעלת חשיבות עליונה, לכן הקפידו לפקוח עליהן עין מקרוב ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים.

איור של מדחום, עם טמפרטורה עולה.
איור של מדחום, עם טמפרטורה עולה.

סוג טיפוח ופרוות

טיפוח חיית המחמד שלך במהלך חודשי הקיץ חשוב כדי להבטיח שהפרווה לא תתחמם מדי ולא תהיה נוחה עבורה. בהתאם לסוג הפרווה של חיית המחמד שלך, תהליך הטיפוח יכול להשתנות. יש לטפח חיות מחמד ארוכות שיער בתדירות גבוהה יותר, מכיוון שפרוותן עלולה להיות דהויה ולהסתבך (קשרים/ראסטות) אם לא מטפלים בהן. חשוב גם לגזום את פרוותם כדי לשמור עליהם קרירים במהלך חודשי הקיץ. יש להבריש חיות מחמד קצרות שיער לפחות פעמיים בשבוע כדי להסיר לכלוך ופסולת מהפרוות שלהן, כמו גם כדי לסייע בהפצת שמנים טבעיים בכל הפרווה. חשוב גם לרחוץ את חיית המחמד שלך בתדירות גבוהה יותר במהלך חודשי הקיץ, שכן לכלוך ופסולת יכולים להצטבר בקלות על הפרווה שלהם ולהפוך אותם רגישים יותר לחום. בנוסף, חשוב לזכור שלא כל חיות המחמד יכולות לסבול את אותה טמפרטורה, ובהתאם לסוג הפרווה שלהן, הן עשויות להזדקק להגנה נוספת מפני השמש. חיות מחמד עם פרווה לבנה או בהירה עשויות לדרוש הגנה נוספת עם קרם הגנה, בעוד שאלו עם פרווה עבה עשויה להזדקק ללבוש אפוד קירור כדי לשמור על נוחות בחום הקיץ. אם בחרת לגלח את הכלב זכור שהורדת לו את שכבת ההגנה מפני השמש!

תוספי מזון ותרופות

במהלך חודשי הקיץ, הגוף של הכלב שלך יהיה תחת עומס רב יותר בגלל החום. כדי לעזור לשמור על החבר הפרוותי שלך בריא וחזק, חשוב לספק לו את הויטמינים והמינרלים הדרושים להם. שקול להשקיע בתוספי מזון ותרופות שיכולים לעזור להם להישאר בריאים. לדוגמה, אם הכלב שלך נוטה לפרעושים וקרציות, יש מגוון רחב של תרופות זמינות כדי לעזור להם להדוף את המזיקים המציקים הללו. בנוסף, ישנם שפע של ויטמינים ותוספי מזון שיכולים לסייע בחיזוק המערכת החיסונית שלהם, כמו גם את בריאות המפרקים והשרירים. חשוב לזכור להתייעץ עם הווטרינר לפני מתן כל סוג של תוסף או תרופה לכלב. הם יוכלו לספק עצות לגבי דרך הפעולה הטובה ביותר עבור הכלב שלך. כמו כן, הקפידו לקרוא בעיון את הוראות המינון ולא לחרוג מהכמות המומלצת.

טיפים חשובים לקיץ החם וכיצד לטפל בכלב שלך:

עצהסיבהעלות (ILS)זמן דרוש
ספק צל ומים לכלב שלך בחוץ.כלבים יכולים לקבל מכת חום במהירות כאשר לא מספקים להם צל והידרציה מתאימים.0משתנה
הגבל את הפעילויות בחוץ לשעות הבוקר המוקדמות והערב המאוחרות כאשר הטמפרטורה קרירה יותר.משחק או פעילות גופנית במהלך החלק החם ביותר של היום עלול להיות מסוכן עבור הכלב שלך.0משתנה
שמור על הכלב שלך מטופח ורחוץ.טיפוח ורחצה קבועים יעזרו לשמור על קור רוח הכלב שלכם ולמנוע בעיות עור.משוער. ₪180 – ₪360משתנה
הימנע מהליכת הכלב שלך על מדרכה / אספלט / משטחים חמים.המדרכה או האספלט עלולים לשרוף את כפותיו של הכלב ולגרום לנזק לעור.0משתנה

על ידי הקפדה על טיפים אלה ונקיטת אמצעי זהירות נוספים, אתה והכלב שלך יכולים ליהנות מקיץ בטוח ובריא.

למזרוני קירור לחץ כאן.

לבריכות לכלבים לחץ כאן.

איך נאריך לכלב את החיים?

הוסף תגובה

[trustindex no-registration=google]