Shopping Cart

אין מוצרים בעגלה.

איך שומרים על ריח השמפו לאחר הרחצה?

במאמר זה ניתן לכם כמה טיפים חשובים לשמירה על ריח טוב ונגלה לכם את הסוד לשמירה על ריח השמפו לאחר החפיפה.

אחת השאלות הכי נפוצות היא איך ניתן לשמור על ריח השמפו לאחר הרחצה? לקוחות משקיעים זמן וכסף רב בניסיון לרחוץ היטב את חיות המחמד שלהם, מחפשים מוצרי טיפוח (שמפו, מרכך, מבשמי פרווה) איכותיים ולבסוף, לאחר כל ההשקעה ולאחר שהכלב/החתול התייבש – הם מאוכזבים מאוד מהריח שנותר עליהם.

במאמר זה ננסה להביא בפנכם את הטיפים הטובים ביותר לטיפוח חיות המחמד בכל הקשור לניקוי הפרווה.

נתחיל בדבר החשוב ביותר – רחצה בתדירות גבוהה אינה מומלצת ואף יכולה לעשות נזקים לעור ולפרווה. כל שיערה של הכלב/החתול יוצאת מהעור מתוך זקיק. זקיק זה מכיל שומנים שנועדו לעטוף את אותה ולשמור עליה חזקה, מבריקה ורכה. שמפויים וחמרי ניקוי מכילים רכיבים שמטרתם, בגדול, לפרק שומנים היות ואלו הם לרוב הלכלוכים המצטברים על הכלב ולא יורדים בהברשה. לכן, כל שטיפה של הכלב/החתול עם שמפו מורידה ממנו את שכבת הלכלוך השומני אבל גם פוגעת בשכבה השומנית הטובה שעוטפת את הפרווה. רחצה אחת ל-3 חודשים בשילוב הברשה יום-יומית לרוב תשמור על הכלב/החתול נקי, מבריק, עם פחות נשירה ועם שיער נעים למגע. נקודה זו חשובה עבור כלבים בעלי תחלופת שיער גבוהה – אלו הם הרוב הגדול של הכלבים. בכל הנוגע לכלבים “היפואלרגניים” שאצלם החלפת השיער נמוכה מאוד והם מאריכי שיער כגון שיצ’ו, יורקשייר, פודל וכו’ – תדירות הרחצה יכולה להיות גבוהה יותר. בכל מקרה, אם אתם רגישים מאוד לעניין ניקוי הכלב, לא היינו ממליצים לרחוץ שום כלב יותר מפעם בחודש . עבור כלבים הסובלים מבעיות עור שונות ייתכנו הנחיות רחצה אחרות. חתולים פחות אוהבים חפיפות ורחיצות ולרוב פחות משתפים פעולה ואף עלולים להיכנס ללחץ אם לא הורגלו לכך מגורות. במצבים אלו חשיבות ההברשה גבוהה אף יותר. במקרים בהם ממש לא ניתן לרחוץ את החתול/הכלב מסיבה כזו או אחרת – ישנם שמפויים לניקוי יבש. הם מנקים את חיית המחמד ללא צורך בשטיפה עם מים.

לפני שנמשיך בפירוט על טיפוח רצוי לציין שישנם כלבים/חתולים שלא אוהבים מים ושפעולת רחצה יכולה להלחיץ אותם מאוד. כמו כל פעולה שאנחנו רוצים ללמד את חיות המחמד שלנו – ככל שנתרגל אותה איתם ורצוי בגילאים צעירים, וככל שנעשה זאת בצורה הדרגתית, נעימה ומלווה במלא חיזוקים חיוביים (מילות עידוד, ליטופים, חטיפים) כך הם ילמדו יותר מהר וישתפו יותר פעולה ואולי אף ייהנו ממנה בסופו של דבר. גלו סבלנות, אל תכפו על הכלב/החתול רחצה אם הוא לא בנוי לכך. תמיד ניתן לקחת מגבת ספוגה במים חמימים ולנקות אם מדובר בכלב/חתול שמאוד לחוצים מהרחצה עצמה. וכאמור – יש גם שמפויים יבשים שאינם דורשים רחצה עם מים.

אז עכשיו אפשר להתחיל לדבר במעשים…..

הברשת הכלב/החתול היא פעולה לא פחות חשובה, ויש שיגידו שאפילו יותר חשובה מהחפיפה עצמה. הברשה על בסיס יום-יומי או לפחות 2-3 פעמים בשבוע תסייע לכם לשמור על מראה פרווה נקי, תפחית מאוד את הנשירה ותוריד את התדירות בה תרגישו צורך לרחוץ את הכלב/החתול. אנחנו ממליצים לרחוץ את את הכלב/החתול רק אם הם התלכלכו (התפלשו במשהו, היו בבוץ, לאחר טיול וכו’) או אם יש להם ריח רע מהפרווה. אבל אין צורך לרחוץ אותם “סתם ככה” ללא סיבה.

אז הבנו שהברשה היא חשובה מאוד. ולא פחות חשוב להתאים את סוג המברשת לחיית המחמד שלכם. יש מברשות שמטרתן התרת קשרים בלבד. יש מברשות שמטרתן הברשה יום-יומית להפחתת נשירה. יש כאלו שמתאימות יותר לשיער ארוך, כאלו שמיועדות לשיער קצר ועוד. ככל שתתאימו את המברשת בצורה נכונה יותר לחיית המחמד שלכם – כך פעולת ההברשה תהיה קלה ויעילה יותר. אם יש לכם שאלות אתם תמיד מוזמנים לפנות אלינו לפני הזמנת המברשת.

אבל אם כבר הגענו למצב שחפיפה טובה נדרשת – איך עושים את זה נכון?

  • אנחנו אולי קצת חוזרים על עצמינו אבל הברשה טובה לפני החפיפה תעשה פלאים על תוצאות החפיפה ועל הקלות בה תחפפו. אז קחו את המברשת המתאימה ותברישו היטב לפני הרחצה.
  • התאימו את סוג השמפו לחיית המחמד. אל תשמשו בשמפו של בני אדם, הוא אינו מתאים לפרווה ולעור של הכלב/החתול. יש מגוון גדול של שמפויים וניתן לבחור את הנכון ביותר לכלב/לחתול שלכם. יש שמפויים היפואלרגניים, שמפויים שמסייעים בטיפול בקרציות/פרעושים / שמפויים לגורים / שמפויים לעור מגורה / כאלו המחזקים את הפיגמנט הלבן בפרווה / כאלו המחזקים את הפיגמנט הכהה בפרווה. תעברו על כל השמפויים באתר ותבחרו את המתאים ביותר עבורכם. ושוב – אם אתם רוצים את עזרתינו אנחנו תמיד נשמח לעזור ולייעץ.
  • שימו לב להנחיות שרשומות על השמפו עצמו. ישנם שמפויים שניתן למהול אותם במים. יש כאלו שנועדו לשימוש כפי שהם ללא מהילה.
  • בעת הרחצה – בדקו את טמפרטורת המים כל הזמן. שימו לב שהמים לא קרים מידי והכלב/החתול מתחיל לרעוד מקור. כמו גם שהמים אינם חמים מידי ויכולים לגרום לאי נוחות או אפילו לכוויות. הקפידו שהמים ייגעו כל הזמן גם בכף היד שלכם ותשארו בתשומת לב לטמפרטורה טובה ונעימה.
  • הרחצה עצמה צריכה לכלול סבב אחד או שניים (תלוי במידת הלכלוך) שכוללים שטיפה ייסודית עם מים, קרצוף ייסודי (חשוב להימנע ממגע עם העיניים) ושטיפה ייסודית של כל השמפו. בעת השטיפה נסו להגן על האוזניים, העיניים והנחיריים מפני כניסת מים וחומרי ניקוי.
  • הסוד לשמירה על הריח של השמפו לאחר הרחצה ומניעת “ריח של כלב רטוב” הוא בייבוש. קודם כל ולפני הכל תשקיעו במגבת איכותית ובניגוב איכותי. נגבו היטב ונסו להגיע למצב שבסיום הניגוב הכלב/החתול יבש ככל הניתן. לפעמים זה דורש שתיים או 3 מגבות (תלוי בגודל הכלב ובאורך הפרווה). אבל זה לא מספיק. כדי לשמור על ריח השמפו לאורך זמן יש להמשיך את פעולת הייבוש עם פן (מייבש שיער). כן כן, זה הסוד חברים. זה לא פשוט, זו לא מעט עבודה – אבל זה הכרחי. אז…..
  • אם בחרתם להמשיך לייבוש עם פן מומלץ מאוד לעשות זאת תוך כדי הברשה. אתם לא תאמינו איך הכלב/החתול ייראו בסיום התהליך. ביד אחת אוחזים את הפן. ביד השנייה את המברשת. תוך כדי הייבוש מברישים ללא הפסקה עד שהכלב/החתול יבש לחלוטין! כל מקום שתעגלו בו פינות ולא תייבשו עד הסוף – יביא לקבלת הריח המעצבן הזה של כלבים רטובים. בעת ייבוש אזור הפנים, הבטן וכפות הרגליים היזהרו פי שתיים מפני כוויות. אלו אזורים רגישים עוד יותר לחום. בכל מיקרה אל תפנו את זרם החום ישירות על פניו של הכלב/החתול וגם לא לתוך האוזן. במידה ובחרתם לייבש ללא הברשה – חשוב מאוד להקפיד תמיד להניח כף יד בין זרם החום שיוצא מהפן לבין גוף הכלב/החתול. נקודה זו חשובה מאוד כדי למנוע כוויות!
  • אם אין לכם פן או כוח לעשות פן – כנראה שתאלצו להתמודד עם כלב/חתול נקי אבל פחות ריחני 🙂 במקרה כזה חשוב לתת להם להתייבש במקום חמים ונעים. בחורף יש לתת להם להתייבש בחדר מחומם. בקיץ ניתן לתת להם להתייבש בחוץ אם לא חם מידי.

מעבר לרחצה ולהברשת הכלב/החתול – הנה עוד כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על חיית מחמד עם ריח נעים יותר:

  • להבריש, להבריש, להבריש ושוב להבריש – כבר הדגשנו את העניין אבל זה באמת כל כך חשוב שמצאנו לנכון לכתוב זאת שוב.
  • נקו את המיטה או מקום הרביצה של הכלב/החתול. יש מיטות שניתן לכבס (רצוי ללא חומרי כביסה – הם פחות בריאים גם לנו וגם להם) אבל תמיד ניתן לשאוב. שאיבה של מיטה/מזרון היא לפעמים הדרך הטובה ביותר לשמור עליהם נקיים וחיוניים לאורך זמן.
  • הרבה פעמים ריח רע אינו קשור בכלל לעור/לפרווה. לפעמים המקור של הריח אותו אנחנו מריחים נובע מהפה/מהכיבה/מהבלוטות האנאליות של חיית המחמד. הקפידו לשמור על שגרת היגיינת פה סדירה. יש מגוון רחב של מוצרים שיכולים לסייע לכם בכך. אם הריח הרע חוזר מהר ונשאר ללא הטבה לאחר הרחצה גשו לווטרינר. שווה לבדוק את חלל הפה ואת הבלוטות האנאליות של חיית המחמד. אם הווטרינר לא מצא כל בעיה – שווה להחליף לכלב/לחתול את המזון. כאן אנחנו נכנסים לתמונה – חייגו אלינו ונשמח לעזור לכם למצוא מזון שאולי יוכל לסייע בפתרון הבעיה.
  • שמירה על עיניים ואוזניים נקיות חשובה מאוד. עיניים (כל עוד לא מדובר בבעיה רפואית כלשהי) ניתן לנקות ע”י שימוש במגבת קטנה ספוגה במים חמימים. במידת הצורך יש גם חומרי ניקוי ייעודיים לעיניים. את אוזן הכלב יש לנקות בהתאם למבנה שלה. בקשו מהווטרינר שידגים לכם פעולת ניקוי של האוזן ובמידת הצורך ישנם חומרים ייעודיים לכך גם כן.
  • מלח מייבש מאוד את פרוות הכלב. אם אתם מרבים לקחת את הכלב לחוף הים אין צורך לחפוף אותו כל פעם עם שמפו (כאמור זה אפילו יכול להזיק לו). כן חובה לרחוץ אותו היטב עם מים נעימים לאחר כל ביקור בחוף הים. אם ברצונכם להימנע מהריח של הכלב הרטוב תאלצו לייבש אותו עם פן בכל פעם. אומנם לא יישאר עליו ריח של שמפו (כי מומלץ לא להשתמש בשמפו בתדירות כל כך גבוהה) אבל הייבוש יימנע, או לפחות יפחית מאוד, את הריח הרטוב והלא נעים שנשאר לאחר רחצה.

טיפוח ושמירה על חיית מחמד נקייה וריחנית חשובים גם לאף שלנו וגם לשמירה על בריאותם. זו לפעמים עבודה לא קלה. לאנשים עם בעיות גב זה יכול להוות ממש אתגר. לא תמיד יש לנו הזמן, הכוח או את הציוד הנדרש לכך. העזרו באיש מקצוע אם זה גדול עליכם מכל סיבה שהיא 🙂

הוסף תגובה

[trustindex no-registration=google]