Shopping Cart

אין מוצרים בעגלה.

טונה בשימורים – האם זה באמת בריא?

טונה בשימורים - תוסף חלבון בריא או שלא לבעלי החיים? טונה בקופסאות שימורים הוא אחד המוצרים הנפוצים ביותר בבית. אנחנו יודעים שטונה נחשבת מקור חלבוני איכותי וטעים מאוד. הרבה מאתנו אוהבים לתת לכלב תוספת של טונה משימורים במחשבה שזה מעלה את צריכת החלבון שלהם ובידיעה שהם נהנים מאוד מהגיוון הטעים הזה. אבל.....

טונה בשימורים – תוסף חלבון בריא או שלא לבעלי החיים? טונה בקופסאות שימורים הוא אחד המוצרים הנפוצים ביותר בבית. אנחנו יודעים שטונה נחשבת מקור חלבוני איכותי וטעים מאוד.

הרבה מאתנו אוהבים לתת לכלב תוספת של טונה משימורים במחשבה שזה מעלה את צריכת החלבון שלהם ובידיעה שהם נהנים מאוד מהגיוון הטעים הזה, אבל…… האם זה בריא להם? כלבים יכולים לאכול טונה אבל בכמויות מתונות בלבד.

טונה הוא דג ים וככזה מכיל כמות גבוהה יחסית של כספית.

כמות גבוהה של כספית בתזונה היומיומית של כלבים יכולה להיות מזיקה, במיוחד עבור גורים אך גם בבוגרים ולכן יש להזהר ולהקפיד שהכלב לא צורך כמות גדולה מידי של טונה.

טונה עשירה בחלבון, באשלגן, בסולניום, במגנזיום ובויטמינים מקבוצת בי (6,3,12). כמון כן היא מהווה מקור עשיר לחומצות השומן אומגה-3. כל אלו מסייעים מאוד לבריאותו הכללית של הכלב ובמיוחד לשמירה על פרוותו.

ערכיה התזונתיים של הטונה יכולים לסייע גם בהפחתת תהליכים דלקתיים. אבל כפי שציינו בתחילת המאמר, יותר מידי טונה יכולה לגרום גם לנזקים ולכן חשוב להיות מודעים גם לאלו.

כל עוד הכלב שלכם אינו מראה רגישות לטונה, תוספת קטנה של טונה פה ושם לא סביר להניח שתגרום לו לנזקים.

הבעיה מתחילה כאשר כמות הטונה שניתנת לכלב גדלה והופכת ליום-יומית. אז, כאמור בתחילת המאמר, אנו חושפים את הכלב לכמות כספית (מתכת שיכולה להיות רעילה אם נצטרכת בכמות גדולה) שיכולה להיות גבוהה מידי ואף לגרום נזקים.

כמו בני האדם, גם לכלבים יש סבילות כלשהי לכספית. אך בשונה מבני האדם, סבילותם לכספית נמוכה בהרבה מזאת שלנו ולכן הם אינם יכולים לצרוך כמויות טונה באותו היחס שאנו בני האדם יכולים.

בין הסימנים המעידים על הרעלת כספית יכולים להיות: נשירת שיער, רעידות, טשטוש ראייה, בעיות בקואורדינציה, שלשולים והקאות. כל אלו יכולים להעיד על מגוון רחב של בעיות רפואיות נוספות כמובן אך אם אתם נותנים לכלבכם טונה באופן קבוע יש להיות עירניים אליהם במיוחד ולפנות לוטרינר בכל מקרה שבו הכלב סובל מהם.

על מנת להיות בטוחים שאתם נותנים לכלב כמות טונה שאינה מזיקה לו יש להשתמש בטונה כחטיף (ניתן לו בכמויות מאוד קטנות ולא כחלק או כתחליף לארוחה).

חשוב מאוד! אל תשמשו בטונה בשמן אלא רק בטונה במים, טונה בשמן מכילה כמות נתרן גבוהה מאוד בהשוואה לכמות הנתרן שיש בטונה במים.

גם כשאתם בוחרים טונה במים, הקפידו לשים לב שאין לה תוספת מלח. כמות המלח הגבוהה בטונה בשמן או בטונה במים שלה מוספים מלח אינה בריאה ואף מסוכנת לחיות המחמד.

טעות נוספת שאנשים נוטים לחזור עליה היא ערבוב של הטונה עם המזון היבש. טעות זו נובעת בעיקר מתוך הרצון לעשות את המזון טעים יותר עבור הכלב אבל יכולה לגרום להפרעות אכילה קשות אצל כלבים. לעיסת המזון היבש מסייעת בניקוי השן. ברגע שהמזון היבש מורטב ע”י הטונה הוא הופף ליותר דביק, הוא נדבק יותר לשן ומבטל את אפקט החיכוך של המזון היבש כנגד השן ולכן פוגע בייעילות המזון היבש בניקוי השן.

תוספת טונה (או כל תוספת רטובה אחרת למזון היבש) לא רק שפוגת בייעלות ניקוי השן בעת הלעיסה אלא הופכת את המזון לדביק יותר ולכן מוסיפה עוד רובד של לכלוך לשן. אנו ממליצים לעשות זאת אך ורק במקרים של כלבים שסובלים מרזון קיצוני או לכלבים קשישים שכבר אינם יכולים ללעוס (וגם אז יש פתרונות יותר טובים – קראו מאמר נפרד בנושא: “הצילו הכלב לא אוכל מזון יבש”).

בשום אופן אין להשתמש בטריק הזה עבור גורים או כלבים מגזע קטן שאינם אוכלים מזון יבש. כלבים נוטים להתרגל מאוד מהר לתוספות. כלב שהורגל לתוספת טונה על המזון היבש סביר להניח שיפסיק לאט לאט לאכול מזון יבש ללא תוספות.

הרגל גרוע מאוד שקשה מאוד לשבור אותו ולכן, השתמשו בטונה כצ’ופר קטן פעם בכמה זמן. או כתחליף לחטיף, או בכמות קטנה בצלחת אבל לא כתוספת למזון היבש.

לסיכום: * אין להשתמש בטונה בשמן בכלל! * יש לבחור טונה במים ללא תוספת מלח! * יש לתת את הטונה כתחליף לחטיף ובכמויות קטנות ! * טונה אינה מומלצת כתחליף לארוחה! * מומלץ שלא לתת את הטונה יחד עם המזון היבש. ונסיים בכך שיש היום מגוון חטיפים באיכויות מאוד מאוד גבוהות שמכילים טונה בכמות נכונה ומאוזנת יחד עם עוד מגוון רכיבים תזונתיים שיעשירו את תזונתו של כלבככם וישמחו לו גם את הבטן וגם את הלב.

הוסף תגובה

[trustindex no-registration=google]